Căsuța cu poezii - de Cornelia Neaga

25.05.2016 23:36

 

 

 

RÂNDUNEL

 

Zbor în sus și zbor în jos

Cip –cirip...! –cu glas voios,

Mă rotesc în Alunel...

Mă prezint: -Sunt Rândunel...!

 

Mama mea îi... Rândunica

Harnică ca și furnica.

În cioc duce lutișorul

Să lipească cuibușorul;

 

Rândunache, tatăl meu

Pân la nori, zboară, mereu

Că eu sunt un mâncăcios

Dar, deloc nu-s mofturos...!

 

Primesc des firimituri

Biscuiți și prăjituri...

Și mă joc cu frățiorii

Uneori, cu verișorii;

 

Vara, zău, când  mor de cald

Într-o băltuță, mă scald...

Ciiip-Ciriiip... sunt Rândunel

Vă invit... la Alunel...!

 

 

PRINȚESA LUI TĂTICU

 

Sunt prințesa lui tăticu’

Și iubită și-alintată...

Nepoțica preferată

Și soarele lui bunicu’...!

 

Floricele -n cosiță...

Mi-a-mpletit bunica mea

Și sar coarda, singurea

Printre flori de romaniță...

 

Zbenguindu-mă voioasă

Eu mă joc nestingherită

Veselă și fericită

De gura lumii, nu-mi pasă...!

 

Și sării și țopăii...

Nu știu cum, mă-mpiedicai...

Nu-i nimic, nu-i niciun bai

Genunchii... de mi-i julii...!

 

Cred c-or să mă certe,-oleacă

Și mămica și bunicu’...

Sunt prințesa lui tăticu’

O să sufle și-o să-mi treacă...!

CIFRELE

Cifra Unu-i furioasă

Strigă, dând cu pumnu-n masă:

-Fără mine, cifra Doi

N-are rost și zău... nici voi...

 

Numai eu sunt importantă

Și ce-i drept... interesantă

Nu ca voi, cifre curbate

Cocoșate, aplecate...!

 

Vă dau cu tifla la toate

Geaba dați, mereu, din coate

Vă-mbulziți la adunări

Și dați iama în scăderi...!

 

-Vorbele tale, ne dor...

(Strigară cifrele-n cor)

 Fără noi, nu faci surată

Nici... cât ceapa degerată...!

 

Doar când suntem împreună

O să facem treabă bună

Bați din palme și zici: -Pește...

 Puterea, atunci... ne crește!

 

Mămăruța

O Măriuță–Buburuză

A primit în dar... o bluză!

Roșie, cu buline mici

Un cadou de la tușici...!

 

De la frați... o pălărie

Și-o gentuță aurie.

Se dă huța pe-o crenguță

Draga noastră, Mămăruță...!

 

Îi stă bine și-i făloasă

Se zbenguie bucuroasă

Țopâind, avânt își ia

Zboară, drept pe mâna mea...

 

-Buburuză- Mămăruță

Fată dragă, Măriuță

„Încotro tu vei zbura

Acolo m-oi mărita”...!

 

Bluzița-i flutură-n vânt

Se pierdu-n zări, ca un cânt...

Pricepui eu, că departe

Soarta, pașii, o să-mi poarte.

 

 

UNDE NEASTÂMPĂRATE

 

Vălurel și Undișor

Două valuri vaporoase

Stropeau cu  râvnă și spor

Pe mal, sălciile pletoase...

 

În șoapte unduitoare

Murmură trestia posacă:

-Voi sunteți sâcâitoare

Aveți mereu chef de joacă!

 

-Sunteți, zău, neastâmpărate...!

Le zise-un broscoi bubos

-Nici măcar interesante...

Orăcăi,  furios.

 

Nici în seamă, nu-l băgară

Undele verzi, jucăușe

Pe-un rățoi, iute-l udară

Rodindu-se-n cerc, ghidușe...

 

-De căldură nu mai sufăr...!

Măcăi cu coada-ntoarsă

Vă ofer un... galben nufăr

Mama baltă-i generoasă...!

 

PUII MAMII

 

Numai eu știu ce făcui

Și peste cap mă dădui

În puf moale vă crescui...

Nu-i dă mâna orișicui

 Puii mamii, pui, pui, pui!

 

Tot umblând pe cărărui

Gândul îmi fu amărui

Și nici liniște n-avui

Să nu călcați în vreun cui

Puii mamii, pui, pui, pui!

 

Grijă mare, eu avui

Steluțe ca să vă pui

De pe bolta ceriului

Ceriului cel albăstrui

Puii mamii, pui, pui, pui!

 

Pentru voi eu îmi dădui

Lacrima sufletului

Și lumina ochiului

Pe fața pământului

Puii mamii, pui, pui, pui!

 E-URI

-Am să vă pun o-ntrebare

Să răspundă fiecare:

-Voi ați auzit de E-uri?

-Sigur, sunt niște... saleuri... !

-Eu cred că sunt... fenomene

Pe pământ sau... aeriene... !

 

-N-ați ghicit... sunt elemente

Ce-au culcuș... în alimente...

Ce ne-ngrașă, ne fac rău

Dar le mâncăm zilnic, zău!

Le găsim în suc și dulciuri

Și în pungile cu... cipsuri...

Tot ceea îi prelucrat

Îi cu E-uri conservat.

 

-Dar de ce-s nesănătoase

Dacă le-ntâlnim la masă...?!

-La bunicul meu la țară

N-are E-uri... nicio pară...!

Nici loboda de pe strat

Zău de nu, că am mâncat...

 

-Proaspete, dacă mâncăm

E-uri,  sigur, nu aflăm

Nici în fructe, nici legume

Niciunde în astă lume...!